5 pomysłów na kreatywny marketing
Jak robić marketing, który jest kreatywny? I jak przy tym wyróżnić się na tle konkurencji? To najczęściej zadawane pytania przez wiele dużych i małych firm działających na różnych rynkach. Odpowiedzi? Nie zawsze takie same. Bo, jak zwykle, zależy to od branży, specyfiki Twojej marki, a także od celów marketingowych, które sobie stawiasz.
Dodatkowo kluczową rolę odgrywają dobrane narzędzia. Dla jednych skuteczny będzie email marketing, u innych lepiej zadziałają treści wrzucane na stronę internetową, a jeszcze inni zdecydują się na nietuzinkowe akcje marketingowe czy działania w mediach społecznościowych. Jeśli zależy Ci jednak na budowaniu dobrego wizerunku i przyciąganiu uwagi potencjalnych klientów, a do tego chcesz wypłynąć na powierzchnię w morzu intensywnej konkurencji, warto zrozumieć, że kreatywny marketing to must have, a bez niego – raczej zostaniesz daleko od brzegu.
W końcu to oryginalne, nietypowe i ciekawe kampanie marketingowe przyciągają największą uwagę i są najbardziej pożądane przez odbiorców w dzisiejszych czasach. Dlatego, bez względu na to, w jakim biznesie, warto działać kreatywnie, a do tego – korzystać z odpowiednich narzędzi, które nam w tym pomogą. W LUCKYYOU wiemy na ten temat całkiem sporo, dlatego w naszych działaniach pomysły na kreatywny marketing to codzienność.
Kreatywność w ruchomym obrazie
Audiowizualny przekaz (który nieraz przyczynił się do marketingowego sukcesu) to ogromny potencjał i świetny sposób na uwolnienie pokładów kreatywności. Nic dziwnego – wideo to elastyczny format, który daje nam sporo możliwości i artystycznej swobody, często przekładającej się na kreatywne pomysły marketingowe. Te z kolei wzbudzają więcej emocji, są chętniej oglądane i udostępniane, a przez to – generują duży zasięg. Twoi odbiorcy to również potencjalni klienci, dlatego, skoro wiesz już, że wideo to lubiany i łatwiej zapadający w pamięć przekaz, korzystaj z niego w kreatywny sposób i przyciągaj widzów oraz zaskakuj swoich klientów, jeśli masz ku temu okazję!
Tak zrobiliśmy również i my, podczas pieskiej akcji dla dystrybutora filmowego Velvet Spoon. Dlaczego pieskiej? Bo w materiale promującym premierę filmu „Dogman” (reż. Luc Besson) w rolach głównych obsadziliśmy nikogo innego, jak ekipę najlepszych psiaków. I to właśnie z ich pomocą dotarliśmy do ponad 700 tysięcy odbiorców – zarówno na YouTubie, Instagramie, jak i Facebooku. Więcej o tym kreatywnym spocie wideo przeczytasz tutaj.
Catchy outdoor
Co wzbudza prawdziwe zainteresowanie? Dobry teaser. I nie mamy tu na myśli tego zapowiadającego kinową premierę – choć również potrafi szczerze zaciekawić i zachęcić do zobaczenia pełnej wersji filmu. Tak samo dzieje się w marketingu – teaser kampanijny, który jest zapowiedzią właściwej kampanii marketingowej, ma w sobie wiele niedopowiedzeń, przez co buduje napięcie, tajemniczą atmosferę… i przyciąga uwagę. Warto więc, oprócz starannego dopasowania komunikatów do grupy docelowej, uzupełnić działania marketingowe o kreatywne hasła czy pytania, które zaintrygują i zatrzymają odbiorcę. Nie zaszkodzi to twojej marce, a tylko zwiększy szanse na głośne mówienie o sukcesie kampanii.
Tak zrobiliśmy z Lidl Polska, wspólnie pracując nad kampanią „Razem w Lidlu”, której obie odsłony (teaserowa i właściwa) wywołały efekt wow. „Czy Twoje dziecko też bierze udział w rekrutacji?”, „Czy zdjęcie w CV jest ważne?”, „Czy klimat w pracy jest ważny?” – to tylko niektóre z zaczepnych pytań, które obiegły miasta w całej Polsce (oraz uniwersum online). Tydzień później cała „tajemnica” wyszła na jaw i zaskoczyła odbiorców. Dlaczego? Bo przekazy rozbudowaliśmy o odpowiedzi i rozwinięcia dotykające ważnych społecznie spraw. O kampanii „Razem w Lidlu” i o jej wizerunkowym znaczeniu przeczytasz tutaj.
Content w social mediach
W marketingu social media odgrywają kluczową rolę – i wie o tym każdy, kto choć raz spojrzał na nie z bliska. Media społecznościowe i wykorzystywany w nich content marketing nie tylko pomagają budować swoją markę i jej wizerunek, ale również generować zaangażowanie użytkowników czy zwyczajnie – promować swoje produkty lub usługi. A to wszystko oczywiście w kreatywnej odsłonie! Bo nie ma lepszej przestrzeni do skutecznego wyzwalania kreatywności niż digital marketing (w którym egzystuje m.in. potencjalny klient).
Doskonale wie o tym marka Sephora, która do promocji swoich produktów wykorzystała znaną (i potężną już) platformę, jaką jest TikTok. Ale zacznijmy od początku: znana artystka o pseudonimie Rihanna postanowiła podjąć współpracę z Sephorą i stworzyć własną linię kosmetyków o nazwie Fenty Beauty. Kultowa marka kosmetyków skorzystała z tej okazji i stworzyła dedykowany dla tej linii profil na TikToku wraz z serią makijażowych wideo-tutoriali z udziałem Rihanny. Przykład jednej z realizacji (która nawiązywała również do popularnego ASMR’a) możesz zobaczyć tutaj. Mamy więc mieszankę wizerunku znanej persony i viralowego trendu, a to oznacza więcej uwagi, zasięgów i działań prowadzących do zwiększenia sprzedaży i pozyskania nowych klientów. Czyli słowem – sukces.
Promocję produktu w social media można wykorzystać również na innych platformach – również za pomocą content marketingu. I nawet można stworzyć na to swój osobisty przepis. Wyróżniająca komunikacja w mediach społecznościowych często prowadzi do unikalnego stylu, który identyfikowany jest przez odbiorców z tą jedną marką. Właśnie taki styl wypracowała sobie IKEA, która znana jest ze swoich facebookowych postów zawierających przewrotne hasła nawiązujące do meblowego asortymentu marki. To pomysły marketingowe, które nie tylko zahaczają o kreatywną grę słów i zawierają odniesienia do produktów, ale też w niebezpośredni sposób mówią o wartościach firmy, jej podejściu do różnych kwestii czy podejmowanych działaniach. I, co istotne, są mocno zakorzenione w świadomości marki. Przykłady tego marketingu internetowego zobaczysz tutaj i tutaj.
Event budujący zaufanie
Dobrze spotkać się w towarzystwie, z którym mamy wiele wspólnego. A jeśli zyskujemy przy tym szansę dotarcia do potencjalnych klientów i polepszenia swojego wizerunku na tle konkurencji, to tym bardziej warto w to iść. Co mamy na myśli? Eventy branżowe! To świetny sposób na zrobienie czegoś odświeżającego dla twojej branży. Takie przedsięwzięcia mają w sobie coś wyjątkowego i często przyciągają równie skutecznie, co standardowa kampania marketingowa w digitalu. W końcu spotkanie z ludźmi na żywo zapewnia zupełnie inny rodzaj doznań i z pewnością jest to wartość dodana dla marki. Event branżowy, poza angażowaniem lokalnej społeczności, daje szeroką przestrzeń do dzielenia się swoją wiedzą, wymiany doświadczeń czy po prostu poszerzania kontaktów z osobami, które chcą nas bliżej poznać, wspólnie porozmawiać i również podzielić się wiedzą.
Zupełnie jak na LUCKY Talks – naszym autorskim evencie będącym cyklem edukacyjno-networkingowych spotkań w Poznaniu. Wydarzenie gromadzi ekspertów zarówno z obszarów marketingu, jak i brand developmentu czy employer brandingu, a jego dwie pierwsze edycje przyciągnęły sporą falę zainteresowanych.
Magnes na sukces
Marketing kreatywny działa. I, jak widać, istnieją na to niezbite dowody. Jego odpowiednio dobrane narzędzia i wykorzystanie ich w rozsądny sposób może zaowocować w realizację swoich celów. Budowanie wizerunku i wyróżniającej komunikacji? Zwiększenie sprzedaży produktów na swojej stronie internetowej? A może przyciąganie nowych i zatrzymywanie na dłużej obecnych klientów? Z kreatywnym podejściem jest to do zrobienia!
Jednak żaden kreatywny marketing nie zadziała dobrze, jeśli nie będzie odpowiednio przemyślany, dopasowany do odbiorców i nie będzie posiadał dobrej strategii marketingowej. Wszystko to, co kryje się za catchy hasłami czy kreatywnymi konceptami jest równie ważne. Jeśli brakuje Ci pomysłów na działania marketingowe w twojej firmie, a przy tym chcesz mieć pewność, że będą jakościowe i przyciągną nowych klientów, skorzystaj z pomocy ekspertów, którzy znają się na rzeczy i mają w tym spore doświadczenie.
W LUCKYYOU właśnie tacy ludzie tworzą nasz zespół. Skontaktuj się z nami i sprawdź, jakie działania w kreatywnym marketingu możemy Ci zaoferować :-)
Monika Olkiewicz
Content Creator