22
.
08
.
2023

Agnieszka Mikołajczak o zabawach... słowem!

Kolejna publikacja naszych ekspertów na łamach mediów branżowych! Tym razem Agnieszka Mikołajczak, nasza Junior Copywriterka opowiada w sings.pl o zabawach... słowem! Zapraszamy do lektury fragmentu tekstu i zapoznania się z całością na stronie naszego partnera.

Gry słowne otaczają nas zewsząd. Ubarwione nimi slogany słyszymy w radiu, widzimy na billboardach, znajdujemy na produktach w sklepie i trafiamy na nie w social mediach. Kreatywne i wpadające w ucho hasło zwraca uwagę i zapada w pamięć. Skoro jednak od lat tak wiele marek stosuje gry słowne w komunikacji, dlaczego wciąż są one tak powszechne? Kiedy ta moda przeminie i dlaczego nieprędko?

Gra na emocjach i... nerwach
Na to, czy reklama odniesie pożądany skutek i trafi do odbiorcy, wpływ ma wiele czynników, które związane są przede wszystkim z konsumentem tych treści. Tworząc komunikację marketingową, niewielkie znaczenie ma intencja nadawcy, jeśli nie skupi się on na adresatach swoich działań. Sztuka ta jest o tyle trudna, że w dobie powszechnego dostępu do Internetu ludzie są wręcz zalewani różnego rodzaju reklamami. Zalety promowanego produktu lub usługi przestają być jakimś szczególnym wyróżnikiem. Ile można czytać o proszku do prania, który poradzi sobie z każdą, nawet najtrudniejszą plamą czy o fit cateringu, dzięki któremu zaoszczędzisz czas i schudniesz bez wysiłku? Tu nie trzeba podawać przykładów konkretnych marek, każdy z nas pomyśli o innej i prawdopodobnie się nie pomyli.

Oczywiste zalety produktów lub usług, choć ważne, nie budzą już wielkich emocji. A o emocje właśnie tu chodzi. Człowiek nie podejmuje decyzji zakupowych w oderwaniu od nich (nawet, jeśli ktoś zarzeka się, że tak właśnie jest!). Nasz układ nerwowy lubi podpowiadać, co rzeczywiście nam się podoba. Gdy pojawiają się w nas emocje, podświadomie odczuwamy, że bodziec je wywołujący jest dla nas bardziej istotny niż inne. Emocje sprawiają, że spośród tysięcy komunikatów zapamiętujemy właśnie ten konkretny, co pozostaje istotnym czynnikiem podczas podejmowania decyzji. Marketingowcy prześcigają się więc w tej subtelnej sztuce wzbudzania uczuć u konsumentów, a wśród wielu wykorzystywanych w tym celu narzędzi istotną rolę odgrywa słowo.

Ciekawe?

Felieton czeka w serwisie signs.pl!

No items found.

Brzmi ciekawie?

Chętnie rozwiniemy temat dla Ciebie i Twojej firmy. Daj znać i sprawdźmy, co możemy zrobić razem.

Dzięki! Twoje zapytanie zostało przesłane. Odezwiemy się tak szybko jak to możliwe!
Ups! Coś poszło nie tak podczas przesyłania formularza.
Karolina Kulig
Karolina Kulig
Marketing Manager

Przeczytaj również

get

lu

LUCKYYOU Agencja Marketingowa

ky

Ty już o nas coś wiesz, ale my o Tobie jeszcze nic, dlatego zamieniamy się w słuch. Powiedz, nad czym pracujesz i jak możemy pomóc.

Wyślij zapytanie