LUCKYYOU z kampanią społeczną dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich
Wystartowała kampania społeczna „Co za różnica?” promująca wolontariat na rzecz osób starszych i samotnych w ramach Programu „Obecność” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Odpowiadamy za kompleksową strategię i realizację tej ogólnopolskiej akcji stworzonej całkowicie pro bono!
Badania wskazują, że aż 73% osób powyżej 80. roku życia żyje samotnie, a ponad połowa seniorów dotkliwie odczuwa brak towarzystwa innych osób. Ten problem, wraz z procesem starzenia się społeczeństwa, będzie się pogłębiał. Jedną z propozycji wsparcia samotnych seniorów jest wolontariat uczestniczący w ramach Programu „Obecność” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
Startująca 20 maja kampania ma wesprzeć mbU w poszukiwaniu wolontariuszy w trzynastu miastach biorących udział w projekcie: osób gotowych na zbudowanie długiej, bliskiej relacji i ofiarowanie swojego czasu samotnej osobie starszej.
– Programem „Obecność” odpowiadamy na jedną z największych epidemii tego wieku: samotność. Starsze osoby bardzo potrzebują uwagi, wysłuchania i obecności drugiego człowieka, o czym każdego dnia przekonują się nasi wolontariusze – tłumaczy Joanna Mielczarek, dyrektor Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. – Czasami naprawdę nie trzeba wiele, aby nadać życiu kolorów. Małe, drobne dowody życzliwości mogą mieć dla seniora fundamentalne znaczenie – dodaje Mielczarek.
– Inspiracją dla strategii kampanii i zaproponowanych kreacji w dużej mierze byli bliscy nam seniorzy – rodzice, dziadkowie, znajomi – dodaje Karolina Kulig, Marketing & PR Managerka w agencji LUCKYYOU. – To, jak ważne są dla nich nasze wizyty i obecność, jak ich codzienność zmienia się dzięki temu, że po prostu jesteśmy obok – i nie potrzebują do tego żadnych drogich rozwiązań czy ogromnego nakładu środków. Tak też powstał pomysł na komunikację wizualną – materiały graficzne zapraszają odbiorcę do gry, czyli znalezienia różnic w zestawionych zdjęciach. W tym przypadku porównujemy dwa zdjęcia seniora, a różnice między nimi są drobne – to ciepłe spojrzenie, lekki uśmiech, światło bijące od bohatera. Różnica jest niemal niezauważalna, a jednak porusza. Pokazuje, jak drobne gesty mogą całkowicie odmienić życie podopiecznego Stowarzyszenia. Na pytanie „Co za różnica?” odpowiadamy: „Ty”.
W ramach kampanii przygotowano cztery spoty video oraz kreacje statyczne prezentujące wpływ wolontariusza na codzienność osoby starszej. Bohaterami spotów i sesji zdjęciowej są prawdziwi poznańscy seniorzy, sympatycy Stowarzyszenia mbU.
Szczegóły na temat kampanii i formularz zapisu do Programu znaleźć można na stronie cozaroznica.pl. Najintensywniejsze działania promocyjne kampanii potrwają do końca czerwca, ale nabór w Programie trwa przez cały rok.
Kreacje kampanii dostępne są na nośnikach OOH i DOOH (citylighty, billboardy, bankomaty, komunikacja miejska) we wszystkich trzynastu miastach działania Programu „Obecność” - w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Pruszkowie, Legionowie, Gnieźnie, Świdniku, Tarnowie, Wałbrzychu i Pabianicach. Zaplanowano również szerokie działania w social mediach i strategię performance.
Materiały video dostępne są na kanale YouTube Stowarzyszenia:
Ze strony LUCKYYOU za projekt odpowiedzialni są: Karolina Kulig (project management), Kacper Krysiak (art direction), Natalia Majchrzak (copywriting).
Za reżyserię, montaż i udźwiękowienie spotów odpowiedzialni są Szymon Wasylów, Jakub Rożko i Oskar Łajs.
Zdjęcia do kampanii stworzył Łukasz Urbańczyk, za color grading portretów odpowiada Mateusz Musielak, za charakteryzację odpowiedzialna była Agnieszka Olczyk, a za zdjęcia backstage - Malwina Łubieńska.
Landing page akcji to zasługa Marcina Bilickiego i Pawła Czamańskiego, a za działania social media i performance odpowiada Magdalena Wawrzyniak i Iga Kudelska.
Wszyscy nasi partnerzy pracowali przy projekcie całkowicie pro bono - dziękujemy za Wasze wspaniałe serca!