Ruszamy z kampanią "Zmień perspektywę na neuroróżnorodność"!
2 października wystartowała kampania społeczno-edukacyjna “Zmień perspektywę na neuroróżnorodność” realizowana przez agencję LUCKYYOU na zlecenie Urzędu Miasta Poznania.
Celem kampanii jest zachęcenie poznańskich pracodawców do zatrudniania osób neuroatypowych w swoich firmach poprzez wskazanie mocnych stron takich kandydatów: ich kreatywności, wysokiego poziomu koncentracji, specjalistycznej wiedzy merytorycznej czy precyzji, dokładności i pasji.
Kampania “Zmień perspektywę na neuroróżnorodność” re-definiuje potocznie rozumianą atypowość, zwiększa świadomość społeczną i podkreśla wagę włączającego środowiska pracy.
W ramach wygranego przetargu byliśmy odpowiedzialni za opracowanie koncepcji kampanii, key visuala, realizację spotu promocyjnego, dobór ambasadorów, czyli pracujących w Poznaniu osób neurorożnorodnych, działania w social mediach, stworzenie landing page’a z materiałami edukacyjnymi, współorganizację warsztatów dla pracodawców i kampanię informacyjną.
Nośniki CTL obecne będą w Poznaniu przez cały październik, a spot promocyjny dostępny będzie również w wybranych kinach studyjnych.
Key visual opiera się na zabiegu złudzenia optycznego, w którym napis na nośniku widoczny jest dopiero z pewnej odległości lub po dłuższym patrzeniu, co symbolizuje patrzenie na osoby neuroatypowe przez pryzmat ograniczeń, a nie potencjału.
W kreacjach wykorzystaliśmy zrównoważoną, harmonijną paletę pastelowych kolorów. Do każdej grupy osób neuroatypowych przyporządkowany jest określony kolor: błękit (IPD - zaburzenia przetwarzania informacji), koralowy (ASD - spektrum autyzmu), fiolet (ADHD), a kolorem wiodącym jest pastelowa zieleń. Visuale wykorzystują również trzy kształty będące wycinkami koła, a symbolizujące trzy główne grupy osób atypowych.
Kampania nie mogłaby wystartować bez wyjątkowego zespołu!
Project Managerką projektu jest Asia Majdak. Za strategię odpowiadają: Dagmara Broda i Asia Majdak, za key visual Sara Wojciechowska, za przygotowanie strony www oraz materiałów graficznych: Sara Wojciechowska, Aleksandra Duk, Marcin Bilicki, Kacper Krysiak, Krzysztof Magnuszewski, Wojciech Cielas oraz Adam Furmańczak, a za copywriting Mona Olkiewicz ze wsparciem Agnieszki Mikołajczak oraz Natalii Majchrzak. Działaniami performance zajmuje się Joanna Radecka.
Za realizację materiałów video odpowiedzialny był nieoceniony Szymon Wasylów i RED Film Production.
Szczegóły kampanii dostępne są na stronie https://zmianaperspektywy.org/