O tym, że Allegro to jedna z najprężniej rozwijających się platform zakupowych w Polsce mówić nie trzeba. Ale nie wszyscy wiedzą, jak wiele możliwości rozwoju i ścieżek kariery oznacza to dla kandydatów(-tek) i obecnych pracowników(-czek). Jak opowiedzieć o tym w ciekawy i intrygujący sposób? Allegro rzuciło nam rękawicę, a my ją podjęliśmy i stworzyliśmy projekt oprawiony w niezwykle ramy.
Allegro
2024
Koncepcja kreatywna, landing page, sesja zdjęciowa, komunikacja w social mediach, stworzenie nośników digital i OOH, realizacja video i reels
Project Manager:
Julia Zakrzewska
Art Director:
Marcin Bilicki
Motion Designer:
Krzysztof Magnuszewski
Copywriter:
Natalia Majchrzak
Content Designer:
Monika Olkiewicz
Fotograf:
Łukasz Urbańczyk
Social Media:
Video:
Charakteryzacja:
Iga Kudelska
Szymon Wasylów
Agnieszka Olczyk, Agnieszka Nitsche
Kilkanaście kierunków rozwoju; awanse pionowe i poziome; zmiany kariery czy obszaru pracy, turystyka międzydziałowa… Mnogość możliwości w Allegro inspiruje, podobnie jak sztuka. A to zainspirowało nas – do stworzenia kampanii, w której tę różnorodność ubierzemy w artystyczne ramy. Tak powstała Galeria Możliwości Allegro.
W pracy nad projektem ograniczała nas jedynie wyobraźnia, ale istotne było, by nowa kampania była adaptowalna do istniejącej już platformy komunikacyjnej Allegro jako pracodawcy – „A gdyby tak…” – którą stworzyliśmy wspólnie w 2022 roku.
Sztuka nie zaistnieje bez twórców i twórczyń, nie mogło więc ich zabraknąć w kampanii. Zaprosiliśmy do niej 10 pracowników i pracowniczek Allegro – z Polski, Czech i Słowenii. Ich historie kariery stały się punktem wyjścia do stworzonych nośników: zarówno statycznych, jak i w formie video. Dodatkowo, podczas dnia zdjęciowego zaproszone osoby namalowały abstrakcyjne obrazy, których elementy zostały wykorzystane przy tworzeniu konkretnych nośników.
Nie ograniczyliśmy się w eksponowaniu i formie naszych dzieł. Chcieliśmy, żeby wystawę odwiedziło jak najwięcej osób – online i offline. Wisienką na kampanijnym torcie były citylighty w Poznaniu i Warszawie, ekran na Międzynarodowych Targach Poznańskich i u zbiegu Al. Jerozolimskich/ul. Kruczej w Warszawie, posty i reelsy w mediach społecznościowych, video oraz landing page.
Dobrze opowiedziana historia to jedno, ale żeby naprawdę wybrzmiała, trzeba zadbać o jej zasięg.
Dlatego kampanię o różnorodności wsparliśmy kampanią online na Meta, LinkedIn, YouTube i w Google Display Network (GDN). Skierowaliśmy ją do odbiorców w Polsce, Czechach i Słowenii, wykorzystując zarówno nośniki statyczne – grafiki i karuzele, jak i pionowe formaty wideo.
Efekt?
Prawie 7,5 miliona wyświetleń oraz ponad 46 tysięcy kliknięć prowadzących do kampanijnej podstrony!