Akcja producenta plecaków i artykułów szkolnych, której celem jest wsparcie finansowe wybranego schroniska? Mamy na to plan! Sprawdźcie, jak wyglądał proces przygotowania materiałów do promocji akcji “Przybij łapę!” dla marki BackUP Bags.
BackUP Bags
2024
Koncepcja i realizacja teaserowych spotów wideo, spotu głównego oraz landing page’a poświęconego akcji, a także materiałów pod kampanię online wspierającą promocję akcji.
Project Manager:
Julia Zakrzewska
Content Creator:
Mona Olkiewicz
Motion Designer:
Krzysztof Magnuszewski
Grafika i landing page:
Sara Wojciechowska, Paweł Czamański, Agata Gołębiewska
Social Media:
Magdalena Wawrzyniak
Copywriting:
Agnieszka Mikołajczak
Sednem akcji “Przybij łapę!” było głosowanie przez użytkowników i użytkowniczki na wybrane schronisko, które według nich powinno otrzymać wsparcie od marki BackUP Bags w postaci 40 tysięcy złotych lub zapasów karmy. A jak głosowanie, to przecież musi się gdzieś odbywać, prawda? Właśnie w tym celu powstał zaprojektowany przez nas landing page.
Dedykowana strona – wizualnie nawiązująca do key visuala i materiałów promocyjnych akcji – stała się nie tylko miejscem do oddawania głosów, ale również źródłem aktualnych informacji na temat akcji czy wspierającego ją konkursu na najzabawniejsze zdjęcie pupila. Finalny projekt strony możecie podejrzeć tutaj: przybijlape.backupbags.pl
Podtytuł sugeruje ogromne wyzwanie, jednak z odpowiednim podejściem i planem, nawet zgraję futrzastych aktorów da się sprawnie okiełznać! W ten sposób zrealizowaliśmy trzy scenariusze z różnymi bohaterami w rolach głównych – psem smakoszem, kotem sportowcem oraz psem entuzjastą relaksu.
Wykorzystując motyw tajemniczych aktywności pupili pod nieobecność właścicieli, stworzyliśmy przerysowane i abstrakcyjne sceny, w których zwierzaki przejmują ludzkie czynności. Odwracając te role, powstała zabawna i wzbudzająca zainteresowanie narracja. Spoty teaserowe stanowiły zaledwie intrygujący wstęp do filmu głównego informującego o akcji “Przybij łapę!”.
Wyjątkowa inicjatywa wymagała wyjątkowej koncepcji kreatywnej. Dlatego po kilkukrotnym wspólnym burzowaniu, powstał pomysł, który miał przyciągnąć uwagę miłośników zwierząt, zaangażować ich, a do tego przekazać ideę wspierania schronisk.
Naszym punktem wyjścia było pytanie: co robią pupile, kiedy zostają sami w domu? To zagadka, której nie odkrył jeszcze żaden zwierzęcy właściciel – o ile nie zainwestował w domową kamerę. W końcu to ona pozwala mieć oko na zwierzaki, wychodząc do pracy czy do szkoły. Wtedy dopiero widzimy pełny obraz tego, co dzieje się pod naszą nieobecność. I właśnie na tym obrazie skupiliśmy się w spotach wideo.
Stało się to, czego oczekiwaliśmy – akcja mocno się rozkręciła. Głosowanie przyciągnęło ogromne zainteresowanie – łącznie oddano ponad 605 tysięcy głosów, a zwycięskie Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Koninie zebrało imponujące 128 478 głosów. Dodatkowo konkurs przyniósł prawie 2500 zgłoszeń, z których marka BackUP bags nagrodziła 10 osób hulajnogami i zestawami kreatywnymi KIDEA.
Kampania promocyjna również zrobiła swoje! Na Facebooku i Instagramie zanotowano aż 3,5 miliona wyświetleń, z czego najpopularniejszy post o akcji przyciągnął niemal milion osób, a filmik zgarnął ponad 557 tysięcy wyświetleń. Na TikToku też się działo – wszystkie filmy obejrzano ponad 2 miliony razy, a sam film główny wygenerował 1,6 miliona wyświetleń.
Statystyki jasno pokazują, że akcja odbiła się dużym echem, angażując nie tylko schroniska i wielu miłośników zwierząt, ale również lokalne portale, miasta, prezydentów czy radnych, którzy aktywnie zachęcali do “przybicia łapy”.