„Talent Program” od lat przyciąga osoby chcące rozpocząć swoją karierę w branży IT z wysokiego C. I nie chodzi nam o język programowania, a o szansę zmierzenia się z prawdziwymi wyzwaniami biznesowymi. Taki właśnie jest staż oferowany przez BEC Poland. Z tym większą ekscytacją przyjęliśmy brief na kompleksową obsługę kampanii rekrutacyjnej skierowanej do studentów i absolwentów.
BEC Poland
2023 - obecnie
Przygotowanie konceptu kreatywnego, wsparcie strategiczno-merytoryczne, kampania performance – materiały statyczne oraz animacje, przygotowanie materiałów drukowanych, wspierających działania offline (targi), nadzór merytoryczny nad projektem oraz nagraniami na planie foto/wideo.
Strategia:
Agnieszka Andrzejczyk
Art Director:
Sara Wojciechowska
Project Manager:
Joanna Przybysz, Agnieszka Andrzejczyk
Grafika:
Sara Wojciechowska, Kacper Krysiak
Copywriter:
Maciej Karolczak
Motion Designer:
Adam Furmańczak
Powiedzieć, że branżę IT charakteryzuje zacięta rywalizacja o młode talenty to nie powiedzieć nic. Ten problem dotyka jednak nie tylko pracodawców, ale również osoby chcące rozpocząć swoją karierę. Wybór dostępnych firm i programów stażowych jest przytłaczający. Nasza koncepcja musiała odpowiedzieć na problemy obu grup. Dodatkowym tematem do zaopiekowania było to, jak pod jednym parasolem komunikować się skutecznie z Polakami i Duńczykami. Musieliśmy znaleźć wspólny język.
Wszyscy od czegoś zaczynamy. Laureaci Oscarów zaczynają od krótkich filmów kręconych telefonem, a najwprawniejsi stolarze od prostego pudełka. Tak się składa, że wielu specjalistów z branży IT zaczyna od HTML-a. Pomyśleliśmy: „Super, to właśnie wspólny język, którego potrzebowaliśmy”. Skutecznie niweluje bariery geograficzne i lingwistyczne, a przy okazji ma swój charakterystyczny styl. Jest tylko jedno „ale” – BEC Poland nie rekrutuje specjalistów HTML.
Jest to jednak język, dlaczego więc nie wykorzystać go z perspektywy… językowej? Tak zrodził się pomysł, aby wśród dostępnych komend znaleźć takie, które łatwo wprowadzić do naszych komunikatów rekrutacyjnych. A wszystko to pod parasolem hasła: „Crack the <code> to a successful career”.
Działaliśmy na trzech frontach: świadomościowym, informacyjnym i rekrutacyjnym. Startem kampanii była seria nośników z zaczepnymi i angażującymi hasłami. Bazowały one na rzeczywistych potrzebach początkujących specjalistów IT: rozwoju, dzielenia się wiedzą, prawdziwych wyzwań, przyjaznej kultury organizacyjnej. Kolejnym krokiem było rozwinięcie każdej z obietnic z pierwszego etapu. Nie do przecenienia okazała się nasza wieloletnia współpraca z BEC – działamy razem od 2020 roku. Szybko, sprawnie i trafnie zakomunikowaliśmy największe atuty duńskiej firmy. Wisienką na torcie były posty rekrutacyjne, które kierowały pełnych hype-u kandydatów do ogłoszeń o pracę.
Pamiętacie, jak we wstępie wspomnieliśmy o kompleksowej obsłudze? Nie mogło więc zabraknąć odświeżenia szaty graficznej. W warstwie wizualnej skupiliśmy i się na mocnych typograficznie hasłach, w które zostały wplecione słowa i symbole charakterystyczne dla języka HTML.
Visuale wzbogaciliśmy także kontekstowymi ikonami, które uzupełniały poszczególne hasła. Stylistyka i kolory pozostały natomiast spójne z brandbookiem marki. Na potrzeby kampanii przeprowadziliśmy również nową sesję zdjęciową, w której udział wzięli uczestnicy poprzednich edycji Talent Programu.
Targi to nadal miejsce, w którym pracodawcy spotykają się z talentami szukającymi dla siebie miejsca na rynku. BEC jest na nich zawsze obecne, aby – w myśl duńskiej kultury – przybić piątkę i porozmawiać twarzą w twarz. Aby nasza koncepcja Talent Programu wybrzmiała również offline oraz odświeżyliśmy materiały drukowane (np. ulotki i plakaty).