"Halo, halo, czy nas słychać?" Bez obaw – w LUCKYYOU zrobimy wszystko, by o naszych klientach było głośno. Dlatego wspólnie z Lidl Polska przygotowaliśmy podcasty employer brandingowe, które przybliżają kulisy pracy.
Lidl Poland
2023 - obecnie
Prace koncepcyjne i kreacyjne, wsparcie strategiczne, key visual, projektowanie materiałów graficznych oraz scenariuszy, sesje nagraniowe, tworzenie materiałów na potrzeby mediów społecznościowych.
Project Manager:
Szymon Szczepaniak
Social Media Manager:
Marta Stefaniak
Grafika:
Agata Gołębiewska
Copywriter:
Monika Olkiewicz, Agnieszka Mikołajczak
Preferowana forma konsumpcji treści w Internecie nieustannie się zmienia. Żyjemy w czasach, gdy o uwagę odbiorców trzeba mocno rywalizować ze względu na mnogość informacji.
Dlatego, gdy Lidl Polska poprosił nas o wsparcie w nagłośnieniu komunikacji skierowanej do potencjalnych pracowników, zdecydowanie postawiliśmy na formę audio. Naszym wyzwaniem była prezentacja Lidla jako atrakcyjnego pracodawcy dla różnych grup zawodowych.
A w jaki sposób najłatwiej przekazać obszerną treść tak, aby dotarła do jak najszerszego grona odbiorców? No jasne - nagrajmy podcast!
Lidl Polska cieszy się szerokim zapleczem ambasadorskim. Pracownicy i pracowniczki z różnych oddziałów chętnie biorą udział w akcjach marketingowych, bo sami lubią tę pracę! To właśnie oni mieli stać się głównymi bohaterami podcastów. Czy ktoś lepiej opowie o pracy w Lidlu niż ci, którzy tam pracują?
Zanim rozpoczęliśmy nagrania, należało zadbać o odpowiednie opakowanie całego konceptu. Każdy szanujący się podcast nosi chwytliwą nazwę – w tym przypadku zdecydowaliśmy się na zabawę słowem i tytuł… HRcast. Prosto i treściwie (a trzeba przecież jeszcze zostawić trochę znaków na kreatywne nazwy odcinków). HRcast okazał się namingiem wyjątkowo trafnym i pojemnym – mieści w sobie szeroki kontekst, a tak właśnie chcieliśmy pokazywać Lidla. Od sklepów, przez Centra Dystrybucji, aż po Centralę.
Studio nagraniowe musiało spełnić dwa podstawowe warunki – zachować czystą, przejrzystą formę, która nie odwraca uwagi i stwarzać komfort dla uczestników wywiadu. Oba te założenia udało się spełnić z nawiązką. Studio zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy zupełnie od zera w Poznaniu, dzięki czemu pracownicy Centrali Lidla nie mieli problemów z transportem.
W czasie nagrań znajdowali się w nim wyłącznie nasi bohaterowie, dla reszty ekipy przewidziana została osobna przestrzeń. A gdy przyszedł czas na mini sesję zdjęciową do miniaturek odcinków – wszystko przebiegło sprawnie i bez najmniejszych problemów.
Taka idea przyświecała nam podczas przygotowywania szczegółowych scenariuszy i takim też hasłem promowaliśmy podcast w kanałach online, inspirując się istniejącym już wcześniej podcastem naszego klienta. Skoro tematy miały być fajne, we współpracy z Lidlem opracowaliśmy motywy przewodnie odcinków, zwracając uwagę na to, co może zainteresować potencjalnych odbiorców.
Do każdego tematu dobraliśmy gości pracujących na co dzień w różnych obszarach organizacji. Rozmawialiśmy o kulisach pracy w Centrum Dystrybucji, o tym, co właściwie robi się w Centrali czy o tajemnicach programu stażowego. Do prowadzenia rozmów zaprosiliśmy Annę Wojtkowiak, która czarowała słuchaczy swoim charakterystycznym, radiowym głosem.
Premierowa odsłona podcastu wywołała duże zainteresowanie i wiele pozytywnych emocji – zarówno ze strony odbiorców, jak i uczestników wywiadu. Pracownicy Lidla w pierwszym odcinku opowiedzieli o tym, jak wygląda praca w sklepie od środka. HRcast trafił na platformę Spotify oraz YouTube, gdzie można nie tylko posłuchać rozmowy, ale również obejrzeć całe nagranie. Aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnie zainteresowanych odbiorców, rozpoczęliśmy promocję podcastu za pośrednictwem kanału Lidl Polska na platformie LinkedIn, w którą zaangażowali się również pracownicy. Odsłony poszczególnych odcinków już kilka tygodni po premierze mogliśmy liczyć w dziesiątkach tysięcy!
Finalnie pierwszy sezon podcastu na YouTube odsłuchało w sumie ponad 206 000 osób!
HRcast ma na stałe wpisać się w employer brandingowe działania Lidla. Naszym kolejnym celem jest dalszy rozwój tej formuły i dbanie o to, aby nie zabrakło ciekawych tematów do rozmów. HRcast to nowoczesne podejście do komunikacji marki pracodawcy i lekka forma, dzięki której Lidl Polska może dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a jego pracownicy i pracowniczki mają okazję, by poczuć się jak prawdziwe gwiazdy.
A tymczasem – zapraszamy do odsłuchu!