British FIlm Festival 2024

Estrada Poznańska

Identyfikacja wizualna British Film Festival

Lubimy być pierwsi i wspierać innowatorów. Dlatego z przyjemnością podjęliśmy się wyzwania stworzenia kompleksowej komunikacji wizualnej British Film Festival, pierwszego w Polsce i jednego z niewielu na świecie festiwal filmowych poświęconych w całości kinematografii Zjednoczonego Królestwa.

Klient

Estrada Poznańska

Data realizacji

2024

Zakres prac

Stworzenie identyfikacji wizualnej debiutującego festiwalu, zaprojektowanie i wdrożenie strony internetowej, przygotowanie szablonów do wykorzystania w social mediach, projektów gadżetów, drukowanego katalogu wydarzenia, reklam online i offline.

Twórcy

Project Manager:

Karolina Kulig

Art Director:

Kacper Krysiak

Projekt i wdrożenie strony www:

Sara Wojciechowska, Paweł Czamański

Grafiki w social mediach:

Marcin Bilicki

Motion Design:

Krzysztof Magnuszewski

Skład druku:

Wojciech Cielas

British FIlm Festival 2024

Na każde pytanie…

Zespół poznańskiego Kino Muza, organizator British Film Festival, postawił przed nami niełatwe zadanie.
Jak symbolicznie przedstawić tematykę imprezy dedykowanej kulturze Zjednoczonego Królestwa i nie popaść w banalne skojarzenia? Jak uniknąć stereotypowych odwołań do Królowej, czerwonych skrzynek pocztowych czy wiecznie deszczowej pogody na Wyspach? Jak w nowoczesny, świeży sposób nawiązać dialog z publicznością i stworzyć komunikację wizualną na lata?

British FIlm Festival 2024

…mamy celną odpowiedź

Punktem wyjścia dla naszych dyskusji był południk zerowy przechodzący przez londyńską dzielnicę Greenwich. Przez stulecia Wielka Brytania nazywana była “imperium, nad którym nigdy nie zachodzi słońce”, bo jej wpływy i kolonialne podbije rozprzestrzeniły się na całą kulę ziemską.

Tak, jak południk zerowy wyznacza strefy czasowe, tak poszczególne południki wyznaczają kolejne kawałki globu, na które kulturowo wpływało Zjednoczone Królestwo. Wpływy te widoczne są do dziś w światowej kulturze i kinematografii.
‍‍
Inspiracja południkami widoczna jest w pionowych pasach dominujących w identyfikacji wizualnej festiwalu. Każdy z nich to inna strefa czasowa, inna część świata, kolejny odcień w historii kultury i kinematografii. To właśnie one pomagają w odliczaniu przez kolejne edycje tego najnowszego festiwalu filmowego.

Na wielkim i mniejszym ekranie

A konkretnie na ekranie telefonu czy laptopa - British Film Festival był wyjątkowo widoczny dzięki dobrze pomyślanej obecności online.

Dedykowana strona internetowa była nie tylko bazą wiedzy o programie i aktualności, ale również kalendarium pokazów i ścieżką do zakupu biletów. Skorzystano z niej kilkadziesiąt tysięcy razy, zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej.

Na potrzeby Klienta przygotowaliśmy również kilkadziesiąt szablonów grafik w social mediach, które mógł sprawnie obsługiwać dzięki intuicyjnej Figmie. Kafelki, karuzele, relacje, tła dla wydarzeń - wszystko to uspójniało wizerunek BFF i zalało media społecznościowe falą czerwonych południków. Komunikacja festiwalu w social mediach dotarła do miliona osób, osiągając zasięg o skali ponad 2 100 000!

Zadbaliśmy też o widoczność w mediach tradycyjnych. Drukowane reklamy BFF pojawiły się w Gazecie Wyborczej i miesięczniku Kino, a nośniki online w kampaniach displayowych na portalach filmweb.pl, wyborcza.pl czy epoznan.pl.

British FIlm Festival 2024

Na mieście, na papierze i…
na stopach

Kluczowe dla popularności festiwalu okazało się jednak pokolorowanie barwami festiwalu przestrzeni Miasta Poznania. Nasze kampanie outdoorowe widoczne były na kilkudziesięciu citylightach i słupach reklamowych w najważniejszych punktach miasta, w tramwajach, na gigantycznym ekranie Międzynarodowych Targów Poznańskich czy w Kolejach Wielkopolskich.

Imprezą tętniło centrum miasta: flagi powiewające nad ulicą Święty Marcin prowadziły prosto do Kina Muza, które witało widzów czerwonym dywanem i energią płynącą z festiwalowego brandingu. Charakterystyczna czerwień BFF widoczna była we wszystkich punktach wydarzenia: w tym tak oryginalnych, jak Kościół Ewangelicko-Metodystyczny im. Świętego Krzyża, klub Tama, dawna fabryka na Stomilu czy hala serwisowa MINI Inchcape Poznań.

Po ulicach Poznania śmigały kultowe MINI z brandingiem BFF i symboliczny double-decker. Ponad trzydziestostronnicowe, drukowane katalogi z programem festiwalu i ulotki trafiły do 3500 odbiorców, a w przygotowanych szalikach, czapkach i skarpetach BFF dumnie chodziły setki fanów festiwalu.

British FIlm Festival 2024

Autorska muzyka i unikalny spot

Identyfikacja wizualna festiwalu ma też swoje odzwierciedlenie w formie festiwalowego spotu.
Muzykę do niego stworzył Alex Gruz - kompozytor muzyki filmowej, który wcześniej brał udział w powstaniu muzyki do takich hitów, jak “Spider-Man Universum”, “Yesterday”, “Osierocony Brooklyn”, “Enola Holmes” (część I i II), “Proces siódemki z Chicago”, “Amsterdam” czy “Spider-Man: Poprzez multiwersum”.

Do muzyki inspirowanej zegarem Big Ben, sygnałem radiowym, Greenwich Mean Time pips, orkiestrą symfoniczną, zsamplowanymi dźwiękami z pubu, fletami i dudami stworzyliśmy autorską animację, którą widzowie BFF mogli podziwiać przed każdym festiwalowym seansem.

Not too shabby!

British FIlm Festival 2024
British FIlm Festival 2024

get

lu

LUCKYYOU Agencja Marketingowa

ky

Ty już o nas coś wiesz, ale my o Tobie jeszcze nic, dlatego zamieniamy się w słuch. Powiedz, nad czym pracujesz i jak możemy pomóc.

Wyślij zapytanie