Znak zapytania jest końcem zdania, ale początkiem refleksji. Ta myśl przyświecała nam w LUCKYYOU, gdy z pytań postanowiliśmy stworzyć fundament kampanii employer brandingowej dla Lidl Polska.
Lidl Poland
2023
Prace koncepcyjne i kreacyjne, key visual, wsparcie strategiczne, sesja zdjęciowa, projektowanie materiałów graficznych, przygotowanie treści, tworzenie materiałów na potrzeby mediów społecznościowych.
Project Manager:
Szymon Szczepaniak
Social Media Manager:
Marta Stefaniak
Art Director:
Marcin Bilicki
Grafika:
Agata Gołębiewska, Wojciech Cielas
Copywriter:
Agnieszka Mikołajczak
Zawsze wracają. Tak było i w tym przypadku. Z Lidlem na temat kampanii employer brandingowej, która ma dotykać podstawowych i najważniejszych wartości związanych z pracą, rozmawialiśmy już w 2019 roku. To wtedy powstawały pierwsze koncepcje, ale ich realizację utrudnił nam niespodziewany gość. Wciąż dobrze pamiętamy, o czym mówiło się w 2020 roku. Wszystkie inne tematy trzeba było schować do szuflady. Po kilku latach udało nam się je wyjąć i odkurzyć, aby mogły zabłysnąć!
Jak pokazać ludziom, że Lidl Polska to dobry pracodawca? Może warto ich zapytać? Na przykład o to, czy data urodzenia jest atutem podczas rekrutacji. Albo o to, czy twoje dziecko również bierze w niej udział.
Tego typu refleksje stały się podstawą komunikatów, które wyszły poza swoje pierwotne ramy. Kampania employer brandingowa stała się jednocześnie kampanią społeczną. Lidl pytał, a potem stanowczo odpowiadał, stając w opozycji do nieuczciwych i dyskryminujących praktyk na rynku pracy.
O tym, jak wspaniali są nasi klienci, moglibyśmy mówić w nieskończoność. Kampanię zdecydowaliśmy się jednak oprzeć o pięć konkretnych filarów. Lidl skupia się w swojej komunikacji na rodzicielstwie, różnorodności pokoleniowej, braku dyskryminacji, wynagrodzeniach i strategii CSR.
Autentyczność, wiarygodność i prostota przekazu – taki był nasz cel na etapie kreacyjnym. Do wyodrębnionych wcześniej wartości dobraliśmy proste, chwytliwe pytania, a odpowiadać na nie pomogli pracownicy i pracowniczki Lidla.
Każde z haseł promowała osoba, której poruszana kwestia realnie dotyczy. Na przykład – zieleń fryzury pani Moniki (wraz z jej sympatycznym uśmiechem!) ozdabiała nośnik, na którym poruszyliśmy kwestię dyskryminacji ze względu na wygląd. Osoby te stały się inspiracją do namingu całej kampanii – „Razem w Lidlu”!
Nie od razu kampanię pokazano! Pierwszym jej etapem były nośniki teaserowe, które nie zawierały odpowiedzi, a jedynie same pytania. Z komunikacją wystartowaliśmy na szeroką skalę – reklamy online, nośniki offline w całej Polsce, wśród nich billboardy, citylighty, nośniki w sklepach… Przyznajcie się – wy też je widzieliście, prawda?
Tydzień niepewności… i wszystko się wyjaśniło. To Lidl!
Pracodawca dobrze wszystkim znany, ale po raz pierwszy występujący w kampanii teaserowej. „Razem w Lidlu” okazała się dużym sukcesem wizerunkowym już od samego początku. O kampanii pisały media branżowe, eksperci, sympatycy i fani Lidla, mówili nam o niej sąsiedzi i koleżanki z pracy. Cała Polska wie, co w Lidlu liczy się! A my wiemy, że z Lidl Polska świetnie się współpracuje – zwłaszcza jeśli chodzi o tak ważne sprawy.