Razem w Lidlu

Lidl Polska

Kampania employer brandingowa „Razem w Lidlu”

Znak zapytania jest końcem zdania, ale początkiem refleksji. Ta myśl przyświecała nam w LUCKYYOU, gdy z pytań postanowiliśmy stworzyć fundament kampanii employer brandingowej dla Lidl Polska.

Klient

Lidl Poland

Data realizacji

2023

Zakres prac

Prace koncepcyjne i kreacyjne, key visual, wsparcie strategiczne, sesja zdjęciowa, projektowanie materiałów graficznych, przygotowanie treści, tworzenie materiałów na potrzeby mediów społecznościowych.

Twórcy

Project Manager:

Szymon Szczepaniak

Social Media Manager:

Marta Stefaniak

Art Director:

Marcin Bilicki

Grafika:

Agata Gołębiewska, Wojciech Cielas

Copywriter:

Agnieszka Mikołajczak

Razem w Lidlu

Dobre pomysły jak bumerang

Zawsze wracają. Tak było i w tym przypadku. Z Lidlem na temat kampanii employer brandingowej, która ma dotykać podstawowych i najważniejszych wartości związanych z pracą, rozmawialiśmy już w 2019 roku. To wtedy powstawały pierwsze koncepcje, ale ich realizację utrudnił nam niespodziewany gość. Wciąż dobrze pamiętamy, o czym mówiło się w 2020 roku. Wszystkie inne tematy trzeba było schować do szuflady. Po kilku latach udało nam się je wyjąć i odkurzyć, aby mogły zabłysnąć!

Razem w Lidlu
Razem w Lidlu

Kampania niejedną ma twarz

Jak pokazać ludziom, że Lidl Polska to dobry pracodawca? Może warto ich zapytać? Na przykład o to, czy data urodzenia jest atutem podczas rekrutacji. Albo o to, czy twoje dziecko również bierze w niej udział.

Tego typu refleksje stały się podstawą komunikatów, które wyszły poza swoje pierwotne ramy. Kampania employer brandingowa stała się jednocześnie kampanią społeczną. Lidl pytał, a potem stanowczo odpowiadał, stając w opozycji do nieuczciwych i dyskryminujących praktyk na rynku pracy.

Stawiamy na wartości

O tym, jak wspaniali są nasi klienci, moglibyśmy mówić w nieskończoność. Kampanię zdecydowaliśmy się jednak oprzeć o pięć konkretnych filarów. Lidl skupia się w swojej komunikacji na rodzicielstwie, różnorodności pokoleniowej, braku dyskryminacji, wynagrodzeniach i strategii CSR.

Razem w Lidlu
Razem w Lidlu
Razem w Lidlu
Razem w Lidlu

Za marką stoją ludzie

Autentyczność, wiarygodność i prostota przekazu – taki był nasz cel na etapie kreacyjnym. Do wyodrębnionych wcześniej wartości dobraliśmy proste, chwytliwe pytania, a odpowiadać na nie pomogli pracownicy i pracowniczki Lidla.

Każde z haseł promowała osoba, której poruszana kwestia realnie dotyczy.  Na przykład – zieleń fryzury pani Moniki (wraz z jej sympatycznym uśmiechem!) ozdabiała nośnik, na którym poruszyliśmy kwestię dyskryminacji ze względu na wygląd. Osoby te stały się inspiracją do namingu całej kampanii – „Razem w Lidlu”!

Razem w Lidlu

Teaser, który wzbudza ciekawość

Nie od razu kampanię pokazano! Pierwszym jej etapem były nośniki teaserowe, które nie zawierały odpowiedzi, a jedynie same pytania. Z komunikacją wystartowaliśmy na szeroką skalę – reklamy online, nośniki offline w całej Polsce, wśród nich billboardy, citylighty, nośniki w sklepach… Przyznajcie się – wy też je widzieliście, prawda?

Razem w Lidlu
Razem w Lidlu

Piszą o nas!

Tydzień niepewności… i wszystko się wyjaśniło. To Lidl!
Pracodawca dobrze wszystkim znany, ale po raz pierwszy występujący w kampanii teaserowej. „Razem w Lidlu” okazała się dużym sukcesem wizerunkowym już od samego początku. O kampanii pisały media branżowe, eksperci, sympatycy i fani Lidla, mówili nam o niej sąsiedzi i koleżanki z pracy. Cała Polska wie, co w Lidlu liczy się! A my wiemy, że z Lidl Polska świetnie się współpracuje – zwłaszcza jeśli chodzi o tak ważne sprawy.

Razem w Lidlu

get

lu

LUCKYYOU Agencja Marketingowa

ky

Ty już o nas coś wiesz, ale my o Tobie jeszcze nic, dlatego zamieniamy się w słuch. Powiedz, nad czym pracujesz i jak możemy pomóc.

Wyślij zapytanie