Jak komunikować się z młodymi ludźmi i rodzicami, promując wśród nich szkoły zawodowe i techniczne? Na to pytanie odpowiedzieliśmy w kreatywny sposób – odświeżając komunikację kampanii promocyjnej „Szacun dla zawodowców” w Poznaniu. Sprawdź, jak to zrobiliśmy!
Urząd Miasta Poznania
2023 - 2024
Sesja zdjęciowa na potrzeby kampanii, projektowanie materiałów graficznych wspierających promocję kampanii – zarówno online (social media), jak i offline (citylighty, plakaty, broszura informacyjna).
Project Manager:
Asia Majdak
Produkcja sesji zdjęciowej:
Asia Majdak
Fotograf:
Jakub Cugier / Sugar Studio
MUA:
Agnieszka Olczyk
Key Visual:
Kacper Krysiak, Svitlana Ostapiuk, Adam Furmańczak
Copywriting:
Agnieszka Mikołajczak, Mona Olkiewicz
Grafiki:
Kacper Krysiak, Svitlana Ostapiuk, Aleksandra Duk, Wojciech Cielas
Motion Design:
Krzysztof Magnuszewski
Nowa odsłona czegoś, co już istnieje wymaga analizy poprzednich działań. Dlatego zanim zaczęliśmy prace nad odświeżeniem kampanii promocyjnej poznańskich szkół zawodowych i technicznych, zrobiliśmy porządny research. Aby zachęcić uczniów oraz ich rodziców do wyboru tych placówek jako dalszego etapu kształcenia, wiedzieliśmy, że odpowiedzenie na aktualne trendy to must have. I właśnie tak podeszliśmy do nowego wizerunku kampanii.
Stworzenie atrakcyjnej komunikacji do dwóch różnych grup docelowych – uczniów szkół podstawowych i ich rodziców – wymagało wypracowania komunikatów, które zaopiekują oba targety. Dlatego przyjęliśmy strategię językowego balansu. Copy kampanijne stało się kombinacją zarówno zawodowej pewności i stabilizacji finansowej, jak i młodzieżowego slangu, który nie jest obcy również starszej grupie. W ten sposób powstały przystępne treści zwalczające negatywny stereotyp szkolnictwa zawodowego.
Chcieliśmy, by nasze przekazy były jak najmocniej nasycone autentycznością, dlatego nie zabrakło w nich przedstawicieli i przedstawicielek poszczególnych grup zawodowych, które komunikowaliśmy. W tym celu zorganizowaliśmy sesję zdjęciową. Współpracując z 12 modelami, zamknęliśmy młodą energię w kadrach, które prezentowały szeroki zakres dostępnych zawodów.
Zdjęcia i przemyślane hasła to nie wszystko. Równie ważny jest wizualny efekt końcowy, który „ubiera” cały komunikat. Tutaj istotne było dostosowanie nośników do poprzedniej komunikacji, ale z uwzględnieniem nowych elementów – atrakcyjnych i przyciągających uwagę tematycznych ilustracji.
Część materiałów, które wypracowaliśmy w ramach promocji kampanii towarzyszyły również Arenie Zawodów – eventowi gromadzącemu osoby z różnych szkół zawodowych, z którymi uczniowie mogli porozmawiać i posłuchać o tym, jak wyglądają tam ścieżki rozwoju. Obecne na wydarzeniu wyspy zawodów uzupełniono o stworzone przez nas plakaty prezentujące poszczególne profesje.